En dröm som gick i kras

Drömde inatt att jag var i köket tillsammans med helga och resten av familjen som jag bor med.
Vi skulle laga mat för det skulle komma gäster strax (strax betdyder nu meddetsamma på det här språket, lätt att missförstå...), ok snart då.
Det är ett väldigt litet kök så det var rätt trångt, men det gick rätt bra ändå.
I ett av skåpen i köket stod tre glaburkar.
De var tomma men jag kan tänka mej att de innehållit sylt eller inlagda gurkor en gång i tiden.
Jag räckte mig efter en av dem, då föll den i golvet och gick i tusen bitar.
Jag kände mej dum som klantat mej och förstört en av deras burkar.
Nåja, vi hjälptes åt att sopa upp och sen var det bra med det.
Då jag räckte mig efter en av de två återstående burkarna, lyckades jag tappa även den i golvet.
Återigen tusen bitar glas utspritt över köksgolvet.
Vi sopade upp tillammans, och tro det eller ej, men när jag räckte mej efter den tredje och sista burken ramlade även den i golvet.
Nu hade jag åstadkommit tretusen bitar glassplitter på mindre än fem minuter.
Jag skämdes.
När sedan gästerna kom var jag överentusiastisk och ville bara berätta om burkarna och hur klantig jag var.
Alla suckade och orkade inte lyssna på mig.
Sedan råkade jag luta mej mot diskmaskinen så att den körde igång.
(oväsentlig dröminformation....fast det är väl allting.)
image49
Det är nåt visst med glas alltså....
En annan gång drömde jag ju om en
glas-skål som julia brottades i, på liv och död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback