Spice up your life

Jag drömde inatt att jag var med i Spice Girls. Vi var bara två personer och jag kallades för Ginger. Vi skulle öva på vårt nummer, jag och den andra spice girlen. Vi åkte högst upp i en stor byggnad, det fanns en trappa men den var livsfarlig, man var tvungen att hoppa sista biten över ett avgrundsdjupt hål, och svinga sig i en lampskärm. Så vi tog alltså hissen. Men den var inte säkrare för det, tålde inte riktigt vår vikt och svajade hela tiden, ibland sjönk den nedåt istället för uppåt och det kändes som att den kunde falla när som helst.
När vi äntligen kom upp på vindsvåningen var jag tvungen att byta om till obekväma kläder som bara var gjorda av pärlor.

Lite senare var jag ute och gick på en marknad och tittade på en slags utställning, ett utomhus-museum. Där fanns massor av leksaker som jag lekt med när jag var liten, mest bilar och tågbanor. En liten mugg var fylld av rykande varm choklad, mannen jämte mej tog upp en termos och hällde över den varma chokladen i den. Jag sa åt honom att han inte skulle göra så, han förstörde ju utställningen, men han tyckte inte att det gjorde något eftersom det var muggen som var utställd, inte chokladen.
Några meter längre bort upptäckte jag ett litet skåp där det stod chokladpraliner på hyllorna. Jag tänkte att det var skåpet som var utställt och inte chokladen, så jag öppnade och tog en bit. Precis när jag stoppat den i munnen kom en man och förklarade hur dyrbar hans samling av chokladpraliner var, och vilket jobb han lagt ned på att samla ihop dem. Jag hoppades att ingen sett mej ta en, och började avlägsna mig så fort som möjligt, när mannen upptäckte att en bit saknades.
"Nu kommer han nog aldrig mer vilja ställa ut sin samling på en utomhus-utställning", tänkte jag medans jag sprang därifrån, tuggandes på chokladpralinen.

Sen vaknade jag och upptäckte att jag dragit upp rullgardinen i sömnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback