lillebror

Jag drömde att jag var i mitt föräldrahem, det var tidigt på morgonen och jag vaknade för att det var så varmt. jag var ensam hemma, det var tyst och skönt. Jag öppnade ett fönster och det började blåsa ganska mycket där inne, så mycket att jag började undra om det var något som inte stod rätt till för det var inte normalt att det blåste så mycket genom bara ett fönster.
Jag tänkte att det berodde på att dörren där nere var öppen, så att det blåste genom hela huset.
Då är det nog för att min lillebror kommit hem, tänkte jag och bestämde mej för att gömma mej för honom, han visste inte att jag var hemma.
När han kom upp och skulle gå in i sitt rum hoppade jag fram och skrek allt vad jag hade, han blev jätterädd och skällde ut mej för att ha skrämt honom så.

Sen lyssnade vi på radion och fick veta att Berlin blivit flygbombat, och jag tänkte att det var därför min kompis brutit benet, jag blev rädd att hon skulle skadas mer. Sen kom jag ihåg att det var Norge hon var i och inte Tyskland, då blev jag väldigt lättad.

Kommentarer
Postat av: Arandur

Bra blogg :)

Ska vi följa varandras med bloglovin?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback