Under ytan

Drömde att min kusin skulle komma och hälsa på, jag skulle hämta henne vid färjan vid midnatt.
Min syster var här också, och vi var på fest. Vi pratade om hur dumt det var att vi inte tagit bilen, så kunde kusinen ha kört hem sen. Istället hade vi åkt dit på en vespa, som nu stod parkerad utanför färjeterminalen, med jättemycket packning fastbundet på alla sidor. Jag minns att jag skämdes när jag parkerade för det var en man lite längre bort med en skitsnygg motorcykel.
Nu var vi också fulla och jag visste inte om jag skulle kunna köra alla tre hem på vespan i det tillståndet, särskilt inte som kusinen skulle ha med sej flera resväskor.
Nu satt vi iallafall på den här festen, i en soffa, och jag satt och snackade med en lång, blond kille.
Han var väldigt på och satt och höll om mej och sa; "Men minns du inte mej? Vi har ju träffats förr!"
Jag mindes inte. Så han berättade att vi hade varit i badhuset samtidigt, och han hade tafsat på mej under vattnet och viskat "Hångla?" i mitt öra, men jag hade bara totalignorerat honom.
Jag hade lyckligtvis inget minne av den här händelsen så jag hängde med killen hem, men blev bara mer och mer stressad av att jag skulle missa att hämta kusinen vid kajen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback