School night

Jag drömde att jag och en kompis bröt oss in i skolan en kväll, fast den var stängd. Det var den största byggnaden jag någonsin sett, och vi gick vilse hela tiden.
Vi kom till massa olika avdelningar, bland annat en second hand-butik och ett cafe som man var tvungen att klättra uppför ett mindre berg för att nå. Jag var höjdrädd. Det är jag jämt i drömmar nuförtiden, och får svindel.
Ett barn klättrade glatt förbi mej och jag kände mej lite dum som var så rädd.
Väl uppe vid cafeet var man tvungen att hoppa flera meter ned på en plattform, för att kunna beställa.
När vi hoppat dit upptäckte vi att det var stängt, naturligvis, vi hade ju brutit oss in.
Vi insåg att vi kommit bort från lektionssalarna och tänkte gå ut ur byggnaden via en jättestor parkeringslokal. Det var läskigt, och en bil körde omkring och förföljde oss, eller så var det vi som förföljde den jag vet inte säkert. Det hela slutade iaf med att vi slängde oss in i en hiss och sakta lyftes uppåt, sedan kunde vi gå ut utomhus.
Vi frågade en kvinna om vägen till lektionssalarna och hon sa att de låg "miles away" och visade oss i rätt riktning.
Vi gick hur länge som helst längs byggnaden, och kom fram till en vägg med fönster som vi kände igen, det var våra lektionssalar! Vi satte oss att vila mot väggen en stund, det var varmt och skönt, solen sken och vi slappnade av.

Nästa dag i skolan hade vi en gästföreläsare som visade sej vara en gammal vän till mej från australien. Hon skulle prata om rökning och hur skadligt det var för oss.
Med sig hade hon en stor brun penna, som vi fick slicka på. "såhär smakar det att röka en cigarr" sa hon, och det smakade jätteäckligt.
Det var dålig stämning i klassen och några såg ut som att de inte sovit på en vecka, själv var jag ganska pigg trots att vi vandrat omkring i skolan hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback