gaypride med spräckta ballonger, och söndagsskola med hundattack.

Jag drömde att det var gay pride-festival i min stad. Samtidigt hade söndagsskolan ett maraton-lopp och hinderbanor som jag lovat att vara med på, eftersom min syster skulle komma dit med sina två barn (!) som jag aldrig träffat tidigare, trots att devar bortåt fem år gamla.
Jag var fortfarande hemma och letade efter något i öppna spisen. Släckte elden och kröp in och letade och letade. Det var ett litet rum längst inne där det hängde fullt av saker på väggarna. Jag hittade den gamla leksaks-grävmaskinen vi hade i sandlådan när jag var liten. Den var rostig och trasig och jag blev sorgsen och kröp ut igen.

Jag gick genom stan, det var hundratusentals utklädda människor som gick i en strid ström, åt motsatt håll som jag skulle. Jag såg min syster lite längre bort, tillsammans med sin pojkvän och deras två barn. Jag tänkte att det inte var han som var pappan till barnen och undade om han visste om det. När jag äntligen nådde fram till dem såg jag att barnen var exakta kopior av pojkvännen, men trodde fortfarande inte att det var han som var pappan. De hade något de var tvugna att göra och gick iväg medans jag skyndade vidare mot söndagsskolans maraton.

Över staden flög ett 10-tal luftballonger, alla med sönderrivna och trasiga ballonger, en del hade inte ens någon ballong och korgen störtade handlöst mot marken, lämnandes endast en rökpelare efter sig. De som hade ballonger störtade de med, eftersom det var stora revor och hål överallt, ibland var det bara en halv ballong.
Jag fick lite panik och undade hur det hade gått för människorna i korgarna, om de dött eller skadats. Men så kom jag fram till söndagsskolans samlingsplats och stötte bort katastrof-känslan.
Maraton-löparna kom springandes med sina nummerlappar, och jag kom på att jag lovat träffa min andra syster, så jag började återigen försöka ta mej i motsatt riktning mot alla andra för att leta efter henne. Jag började göra ett alternativt maraton-lopp de hade ordnat, där man ska ta sig förbi olika sorters hinder. Man sprang en bit, så kom man till en station där någon hade ordnat ett hinder, exempelvis skulle man ta sej förbi fyra hundar på ett stopp, först blev jag rädd men sen såg jag att det bara var söta små hundvalpar så det var inget problem.
Lite senare kom jag till ett vägskäl, där satt en pil på sned som visade vilken väg man skulle fortsätta på. Jag tyckte det verkade lite mystiskt men pilen pekade mot en dörr i en byggnad så jag gick in där, och befann mej på en liten plattform i ett vattenfyllt rum. På andra sidan fanns en plattform till, där det stod en man och ropade att jag skulle hoppa över till honom. På något sätt lyckades jag hoppa hela vägen och nu väntade själva hindret som mannen skulle ha hand om.
Jag tittade på honom och han såg inte ut som en kyrklig person, han log och blåste ut ciggarettrök, och sa att jag ta mej förbi hans hundar. Plötsligt dyker det upp en flåsande best till hund som attackerar mej. Jag slänger mej ut i vattnet i hopp om att undkomma, men hunden hoppar efter och beter sej som en delfin i vattnet, jag har ingen chans att komma till den andra plattformen utan måste slåss med hunden i vattnet.
Jag försökte hålla tag i hundens huvud hela tiden för att den inte skulle kunna hugga mej men det var svårt och jag fick hugg efter hugg. Tittade upp mot mannen som stod på plattformen med ryggen till, han hade ingen tröja på sig och jag såg att han själv hade flera hugg över hela ryggen.
Hunden dök ner och högg mot mina ben, simmade upp och högg mot huvudet, jag kunde inte hålla fast den och insåg att jag inte skulle klara mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback