Klister på Carlings

Jag drömde att Helga och jag var instängda i ett rum i ett halvår.
Eller, inte instängda direkt det var mer som att vi bodde där men vi gick aldrig därifrån, och ingen fick komma in.
Så när halvåret var slut bestämde vi oss för att gå ut.
Enda utgången var genom en klädbutik som låg i rummet jämte.
Det var Carlings, och vi visste att det jobbade en kille där som var elak och läskig.
Alla var rädda för honom, inte minst vi.
När vi efter mycket tvekande öppnade dörren upptäckte vi att han tömt hela butiken så att det nu såg ut som en stor tom lagerlokal.
Han hade målat på något slags klister över hela golvet.
Det var klibbigt och segt att gå på.
Han höll fortfarande på när vi gick ut, var i ett hörn till vänster och penslade lim.
Vi försökte smyga förbi men det bubblade skratt i våra magar och vi kunde inte hålla oss utan började fnissa och skratta som två fjortisar.
Då upptäckte han oss och började ropa och skrika något.
Vi blev rädda först men det visade sej att han mest bara ville säga goddag.
Lättade gick vi därifrån och fnissade.

Kommentarer
Postat av: insl

det där med instängdheten låter som en parallell till att ni har varit "inlåsta " på island alldeles för länge...
när kommer ni till göteborg? vill gärna träffa er innan ni
sticker!

det är roligt att låsa din drömblogg!
jag drömde att jag tuggade glas häromdan..
det var obehagligt.

kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback