Exorcisten

Jag drömde att vi (typ jag och min familj) hittade massa gravar i mina föräldrars trädgård.
Vi började gräva och hittade flera par och familjer som var begravda i kistor jämte varandra.
Begravningarna och dödsfallen måste ha skett ganska nyligen eftersom de såg rätt så "färska" ut.
Inga ruttna skelett alltså.
Vi visste inte hur de dött men antog att de blivit mördade allihop, troligen av samma mördare.
När vi grävt upp ett tiotal gravar var nästan hela trädgården uppgrävd, förutom ett hörn på några kvadratmeter.
Vi satte igång med detta sista, och fann en familj, mamma, pappa och en dotter.
De var mörkhyade, eller mer åt mulatt-hållet.
Jag kände direkt att det var någonting som inte riktigt stämde.
Det verkade som att detta var de som var allra "färskarst", väldigt nyligen begravda.
Plötsligt började det rycka i mammans kropp!
Vi blev rädda först men kom fram till att det nog bara var någon form av "dödsryckningar".
Då började mammans läppar röra sig, först kom det inget ljud men sedan började hon rabbla ramsor som vi inte förstod.
Hennes ögon öppnades och spärrades upp, även pappan och dottern började röra på sig.
Vi var hemskt rädda men samtidigt lugna. Mammans ramsor blev till hemska skrik och hennes ryckningar blev allt vildare.
Vi kom fram till att hon var besatt av någon demon eller djävul, och att enda lösningen var en exorcism.
Dock fanns det ingen präst i byn där vi bodde, och närmsta kyrka var flera timmar bort.
Jag kom på att min pappa har varit söndagskols-lärare, det borde duga!
Någon hämtade pappa och han kom ut iklädd diverse präst-prylar, kors, bibel o.dyl.
Han såg mycket allvarlig ut och var peppad att utföra exorcismen.


Mer minns jag tyvärr inte av denna dröm.
Men kvinnan som var besatt har jag drömt om tidigare.
Fast då var jag också säker på att det var Björk (sångerskan). Men det var absolut samma kvinna som i den här drömmen....
Mer om henne kan ni alltså läsa här:
Botaniska Trädgården
(den sista drömmen i inlägget)



Nu ska jag sova några timmar sen flyttar jag ifrån den här ön. Ska bli tråkigt. Och kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback