I met the devil at the bus-stop

Jag dromde inatt att jag korde bil i Goteborg. Det skulle jag aldrig ha gjort eftersom Gotet tydligen var den svaraste staden i hela varlden att kora bil i.
Liseberg var byggt ihop med vagarna i innerstan. Lisebergsbanan var ibland en del av vagen, sa att man fick vanta medans bergochdal-vagnarna for forbi, och sedan var man tvungen att betala 100 Baht (ca 20kr) for att fa kora, och da fick man bara en kort stund pa sig och det var livsfarligt.
Jag latsades att jag inte hade nagra pengar sa killen i bilen bakom betalade at mej, sen skamdes jag jattemycket efersom jag i sjalva verket hade hela planboken full med 100 Baht-sedlar.
Tillslut kom jag fram till en parkering i narheten av Chalmers. Eller jag trodde det iallafall, och nar jag skulle fraga nagon om det sa kunde jag inte uttala Chalmers och ingen fattade vad jag menade.
Dar var iaf ett buss-stopp och jag satte mej att invanta nasta buss.
Plotsligt kom djavulen in i buss-kuren. Han sag ut som en vanlig man men med onda ogon.
Han ville ge oss halsband, och de andra som vantade vid stoppet tog glatt emot, tydligen ovetande om att det var djavulen som delade ut dem. Sjalv vagrade jag och flydde upp pa nasta buss.

Senare var jag i en kyrka och forberedde en konfirmation. Det var hart arbete och efterat fick jag bada i ett mjukt badkar med varmvatten i. Konstigt nog flot det omkring isbitar i det varma vattnet, utan att smalta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback