soppskål

Inatt drömde jag att jag skulle på en fin bal här i reykjavik. Jag hade min gamla bal-klänning men kände att den var lite för extrem för sällskapet, så jag frågade min lillasyster om jag inte kunde få låna hennes balklänning. Det fick jag absolut inte för den var så dyr.
Det var allt.

Nu minns jag vad mer jag drömde inatt; Det var en fotbollsmatch, och rätt mycket folk på läktarna. Jag satt lite längre bort, i skymundan, med en mikrofon i handen. Så började jag sjunga, falskt och hemskt. Och det gick ut i högtalarna naturligtvis. Jag fortsatte sjunga massa olika sånger och verkade inte skämmas. Helknäppt.

Sen drömde jag också att jag var hemma hos familjen i kvillsfors. Det var sommar och vi var ute i trädgården. Himeln var blå och gräset somrigt grönt. Då kom det en man i vita kläder (som var gjorda av gummiliknande material) och frågade om han fick bo hos oss. Det fick han (!) och trevlig som han var blev han snart en del av familjen. En dag när vi satt och drack saft i trädgården (eh...ja...saftkalas!) så berättade han att han var en alien, som landat med ett ufo i skogen. Naturligtvis trodde ingen på honom. Men en stund senare gick jag en promenad, över järnvägen och in i skogen. Då såg jag ett ufo, ett alldeles äkta flygande tefat, som störtade ned i skogen så det fräste. Flera stora metall-liknande bitar revs bort från tefatet och spreds över skogen. Det rök om ufot. Plötsligt kom det någon gående ur röken, en man med likadana vita gummikläder som vår vän. Han förklarade att det faktiskt stämde att de var aliens båda två och att de nu måste åka tillbaka till var det nu än var de kom från. Vi vinkade lite snopet adjö, hade ju vant oss vid att ha en ny familjemedlem...


image43
soppskål?

Kommentarer
Postat av: klara

alltså...haha..det här är ju jätteunderhållande! önskar jag också drömde så mycket. var ett tag sen nu känns det som..:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback