städa städa varje freda

Drömde inatt (inte om gulle-gollum tack och lov) utan att jag städade i en stor lager-byggnad.
Jag gick omkring med en gammal sliten sopkvast, medans männen som jobbade där hade stora maskiner som de städade med. Jag blev lite avundsjuk.
När vi städat klart inomhus, gick vi ut på baksidan. Där var en stor plan med jord, sten och grus på. Vi upptäckte att under jorden, ca 2-3 dm ned, låg en stor gummimatta. Den var gjord av däck.
Vi var tvugna att ta bort den men det var inte så lätt. Vi fick rulla ihop den, och det var mycket tungt.
Sen kom min lillasyster med sina vänner och vi cyklade därifrån. Hon försökte mata mej med en
korv med bröd och jag fick gång på gång tacka nej. Till slut åt jag upp korvbrödet och någon annan fick korven.

Igår fick vi några sprutor vaccination och min arm ville inte lyda mej ordentligt på hela dagen. Men det kanske inte har något med drömmen att göra. Jag måste ha jobbat duktigt iallafall för Siggi bjöd på choklad och cola efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback