Packad på Prov

Inatt drömde jag att jag skulle ta ett prov. Eller, det var lite mer som en tävling kanske.
Det började med att jag satt i en skolbänk med ett test framför mig.
Klassen var elak mot en kille som inte hittade ordentligt, ingen hade visat honom vägen till klassrummet, de hade bara lämnat honom en bit bort.
Men som tur var så hittade han vägen själv.
Jag frågade om han ville sitta jämte mig. Han satte sig där men verkade inte helt förstjust.
Jag hade jättekonstiga kläder på mig, en vit heldress och någon slags luva över huvudet, med plast framför ansiktet. Andades genom en snorkel.
Tydligen var detta den officiella dräkten som man enligt traditionen skulle bära när man gjorde detta test.
Men traditioner är till för att brytas och nuförtiden var det ingen som använde dräkten, fast det hade ju inte jag fattat.
Folk viskade bakom ryggen men jag brydde mig inte så hårt utan drog helt enkelt av mig luvan och satte igång med provet med rufsig frisyr.
Det var ett jättelätt prov där man bara skulle stava till vissa ord. Gick väldigt snabbt.
När man var färdig skulle man springa bort till ett hus i skogen, det var vår sommarstuga.
Alla hade förberett en väska som de hade med sig. Väskan skulle vara fullpackad med saker.
Jag hade en ryggsäck, hade inte kollat ordentligt vad som fanns i den eftersom den redan var fullpackad när jag tog den hemma.
Nu skulle vi på tid packa om ryggsäcken och lägga alla sakerna i en pappkartong istället.
Sedan skulle vi ta lådan och springa bort till ett bord som stod på verandan, den som först ställde sin låda på bordet hade vunnit.
Jag kämpade stenhårt och trots att jag hade massor av lösa tops (why?) i hela väskan så var jag riktigt snabb, sprang med min låda i ett huj, och jag vann!
Jag hann före de andra och glad vände jag ryggen mot min egen låda och iakttog de andra tävlande när de kom springande.
När jag så vände mig tillbaks var min låda borta!
Jag blev förfärad. Domarna hade ju inte varit och inspekterat min låda än...
Min kusin och min storebror satt vid bordet och fnissade.
"vaaar kan lådan vara" sa de retsamt..
Jag blev arg och frågade om de hade gömt den.
De svarade nonchalant att de inte visste och irritationen växte inom mej...de andra tävlande gjorde narr av mej också och låtsades att de inte trodde på att jag vunnit.
Tillslut erkände kusin och bror att de hade tagit ut alla saker ur lådan, och gömt på olika ställen inne i huset.
Jag blev jättestressad, måste hitta alla grejjor och lägga i lådan innan domarna kommer....ju fler saker i lådan desto större chans att vinna hela tävlingen.
Jag visste ju knappt ens vad som varit i lådan, vad skulle jag då leta efter.
Det enda jag mindes var alla tops och ett skohorn.
Jag hittade dem och sen fortsatte jag leta för att se om jag kunde minnas när jag såg sakerna.
Mycket stressande.
image50
Think outside the box.

Kommentarer
Postat av: Adam

haha hur jävla skruvad var inte den? :D

Postat av: Adam

den lilla bilden uppe till höger, stilig kille i skjorta, det är jag. närbilden på ett öga är inte jag

2008-02-14 @ 10:00:06
URL: http://skjortan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback