I am certainly not leaving this station until I´ve been served!

Drömde inatt att Nói (hunden i familjen jag bor hos) ritade en teckning till mig.
Jag såg aldrig när han ritade den tyvärr
(hade varit intressant)
men han kom med den i munnen och gav den till mig med en menande blick.
Fast jag förstod inte vad han menade.
Jag var upptagen med att vara förvånad över hur duktig han var som kunde måla.
(i vanliga fall kan han knappt ens göra vanliga hund-grejjer...han jamar tillexempel ibland och det måste väl vara ett säkert tecken på hund-misslyckande...?)
Bilden föreställde en brand, och människor som flydde skräckslagna (i gammaldags skräckfilms-stil) från den.
image54
Nói -smartare än man kan tro...

Sedan var jag på jobbet (jobbet är för tillfället en bensinstation), och satte igång ugnen för jag skulle baka något. Plötsligt var det rök i hela lokalen och brandlarmet gick (fast det hördes inget konstigt nog, men alla visste att brandlarmet gick ändå)!
Vi började genast utrymma stället.
Några kunder, som var britter, var mycket snobbiga och ville inte bli utrymda.
"I am certainly not leaving this station until I´ve been served!!"
Jag fick prata med dem och tillslut lyckades jag få dem att lämna lokalen.

Vår skiftledare försökte släcka elden med en eldsläckare men då spratt det till i kontakten till ugnen (som ingen dragit ut...) och man såg gnistor längs alla sladdar och allt som är elektriskt i hela butiken.
"Det här beror på att vi nyligen bytt isolering." Konstaterade skiftledaren.
"Byggarbetarna måste ha gjort ett slarv-jobb."
Jag skyndade mej att leta reda på de två nöd-utgångarna som fanns i andra änden av huset, de skulle öppnas för att släppa in luft, och ut rök. Det var tydligen viktigt.
Det var superlätt att öppna dem, man tryckte på en pytteliten knapp på handtaget bara. Men de ville gärna stängas igen hela tiden, så jag tog två badlakan som jag hade i väskan (eh..) och använde att binda fast dörrarna i öppet läge.


Nu hade vi lyckats få ut alla kunder, och tillsammans med dem satt vi i personalen utanför och väntade på brandkåren. Jag var otroligt sugen på en cigg (jag röker inte) och frågade en lång kille om jag kunde få en, lade till ursäktande att det varit en sån pärs, det här med branden.
Han var sur och ville inte dela med sig, tyckte att jag var oartig.


Vår skiftledare tog till orda igen, och förklarade att han tänkte använda uteslutningsmetoden för att hitta den ansvarige för branden.
"Det är Linneas fel!" sade han efter en stunds funderande.
"Det är du som är ansvarig för branden."
Jag kände mig otroligt felaktigt anklagad, men de verkade ha bestämt sig så det spelade ingen roll att jag protesterade.

Min näsa var väldigt torr och narig och jag fick Idominsalva av Helga (som hon fått av sin mormor, Unnur). Men när jag skulle smörja in näsan blev det jättemycket salva överallt i hela ansiktet. Jag kunde inte ta bort det så jag fick gå omkring sån. Men jag skämdes inte.

Lite senare skulle vi åka hem,
Helga, Marie, Julia, Emma och jag åkte i en bil. Pontus ringde till helga och gnällde om att han ville ha opal (godiset) (ja, förlåt pontus men du gnällde faktiskt, det var min dröm och jag kan inte hjälpa det). Så...vi fick åka till en annan bensinstation som låg jämte den brinnande. Men hur vi än letade hittade vi ingen opal. Jag köpte en peruk istället, blond med långt hår.

Kommentarer
Postat av: Adam

jag vill också komma ihåg mina drömmar. särskilt när jag har sagt något roligt i sömnen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback