Gräset är grönare på andra sidan...

Inatt drömde jag att det var jättemycket snö ute, jag och mina vänner var på någon slags resa (kanske skidresa men det var aldrig något skidåkande).
Det var så halt ute och så mycket snö att vi bara stod på parkeringsplatsen och inte kunde ta oss någonstans.
Vi var väl ett 20-tal personer och däribland min kompis Felicia och hennes pojkvän.
Alla skulle ta sej över ett hinder, en stor sten som var helt snötäckt.
Plötsligt föll Felicia ned genom en spricka, bara huvudet och armarna stack upp ur snön.
"Aj, jag sitter fast" ropade hon. "Jag har nog skadat mig!"
Jag fick panik och såg hur hon började sugas nedåt och försvinna i snön.
Då tog hennes pojkvän tag i hennes armar och ryckte till så hon flög upp och landade flera meter bort i snön.
Hon blev av någon anledning jättearg för att han inte varit så försiktig, och skällde på honom i flera minuter.

Jag upptäckte ett stort stängsel med taggtråd och allt, det var inte i vår väg utan bakom oss.
På andra sidan stänglet var det sommar och grönt gräs.
Det var en stor hage med blommor och fjärilar och lite längre bort en söt liten sjö vid en skog.
Till vänster låg en gammaldags bondgård.
Solen sken och det såg härligt ut.
Vi var dock fortfarande kvar i snön, och framför oss var ett berg.
På en klippavsats hängde en buss, som var helt översnöad.
Det såg ut som att den hade hängt där rätt länge, men kunde ramla ned vilken sekund som helst.
Vad otäckt, sa vi, en olycka! Hoppas ingen skadats.
Plötsligt kommer min gamla bildlärare från högstadiet klättrandes nedför berget. Hon är jättestor i jämförelse med bussen, ja hon är större än hela bussen.
Hon håller i en walkie-talkie som hon pratar i, så vi ska höra vad hon säger.
"Viktig information; Idag kan det bli förseningar i busstrafiken" sa hon.
Vi ropade och frågade om det var vår buss som hängde på kanten av berget...
"Eh..ja det är det." svarade hon.
Plötsligt halkade hon till och mängder av snö föll nedför stupet, hon hoppade mot bussen, vilket resulterade i att både hon och bussen föll ned i djupet.
Det var en hemsk syn.

Vi sörjde en stund sedan fortsatte vi
vår nästan omöjliga färd mot några stugor längre bort, där vi skulle bo.
En kvinna kom i vår väg, hon var vacker och bastant. Mycket glad och trevlig.
Hon berättade att hon bodde i bondgården på andra sidan stängslet tillsammans med sin familj.
Plötsligt kom en man skyndandes genom snön, och ropade på kvinnan.
Han berättade att hennes 3-åriga dotter hade gått iväg mot sjön alldeles själv, och att han inte kunnat stoppa henne. (hur han nu inte kunnat det, en vuxen man liksom)
Ingen fara, sa kvinnan och skyndade mot staketet.
Jag undrade hur hon skulle lyckas ta sig över till andra sidan då det var taggtråd på toppen och inga dörrar inom synhåll...
Men hon gick rakt igenom stängslet och var helt plötsligt på andra sidan, tillsammans med sina barn.
De sprang och lekte på ängarna och log och skrattade i solskenet.




Vad betyder detta?
Nog för att jag saknar sommaren och så men.....wtf?
Nu måste jag skynda mig till jobbet. Igår var det en man som frågade om jag köpt en Pippi Långstrumps-peruk haha. Pippi heter Lina här det är väl en tråkig översättning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback