góðan daginn

Häromsistens drömde jag att jag var tillbaka i göteborg och skulle börja på mitt gamla jobb igen.
Hade glömt bort hur man säger hej på svenska och sa góðan daginn till alla kunder så att de tyckte att jag var dum i huvudet och helkonstig.
Jag var ensam och hade glömt bort hur man gör allting.
Plötsligt fick jag en leverans och jag var helt omringad av mjölkkartonger. Försökte ställa in dem i kylarna men det fanns så lite plats.
I en av kylarna stod det en jättestor hink med hummus (stavas det verkligen så?), men den var nästan slut. Jag undrade för mig själv vad den gjorde där.
Så kom tre av mina chefer där för att se hur det gick för mig. De hjälpte till med mjölken.
Shit vilken tråkig dröm.

Jag drömde även att jag var på besök i brighton tillammans med en kompis, och jag skulle visa lite vad jag brukade göra när jag bodde där, och vart jag brukade gå och så.
Det låg en mystisk liten pub på en gata, jag hittade knappt dit och dörren var svår att hitta, meningen att bara de som känner till den ska hitta den. Dit hade tydligen jag och mina vänner brukat gå. Men det var ingen jag kände igen där inne och folk stirrade ovänligt och verkade undra vad vi gjorde där.
Jag ville bara därifrån.
Men det var trevligt inrett i rött och svart som är mina favoritfärger.
Ännu en trist dröm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback