stage-fight

Jag drömde att jag bråkade med en man, och vi skulle slåss på en scen i en aula. En kvinna och en man hade hand om själva tillställningen, och hade bjudit in några mellanstadieklasser att titta på.
Jag och mannen skulle ha på oss masker och fina kläder, vi var tvugna att prova massa accessoarer och jag tyckte det var jobbigt och slöseri med tid. Det tyckte tydligen killen jag skulle slåss med också, för helt plötsligt var han borta. De som hade hand om aulan blev oroliga, tydligen hade de satsat mycket på det här. T.o.m. ett TV-team fanns på plats och filmade mellanstadie-elever för fullt.

Jag upptäckte en lång rad av läsk/öl-flaskor som ordningsamt stod uppställda med någon decimeters mellanrum från scenen och längst bak i aulan. Jag gick fram till raden för att följa den bakåt. Vid varje flaska fick jag ett sms, inte riktigt i mobilen, utan det bara "dök upp" vid flaskan. Medan jag gick från flaska till flaska insåg jag att smsen var från mannen jag skulle ha slagsmål med, han ville egentligen inte slåss. Jag fick lite förståelse för honom samtidigt som jag tyckte det var ett extremt slöseri med sms då han oftast bara skrivit ett ord i varje meddelande.

När jag kom till sista flaskan upptäckte jag att det var en annorlunda flaska, lite större än de andra och innehållande mineralvatten istället för läsk eller öl. I sista smset fick jag veta att den var till mej, så jag öppnade den och började dricka av vattnet. Då upptäckte jag att där också låg en bok till mej, och jag visste direkt att den var mycket speciell. Jag öppnade boken och läste att den "endast tryckts i tio exemplar, som gåvor till följande personer:", och en lista på namn.
Mitt namn var naturligtvis med och jag blev glad över att få en så fin present, nu ville jag inte heller slåss längre.
Jag försökte gömma mej, men TV-teamet filmade åt mitt håll hela tiden, och jag såg mej själv på en stor skärm. Jag såg ganska fånig ut där jag hukande gömt mej bakom några stolar.

Kvinnan och mannen vid scenen försökte vinna tid, och började kasta ut Xider och annan alkoläsk i publiken. Detta var inte särskilt populärt då publiken bestod av ungar i 9-årsåldern, och flaskorna som var gjorda av glas krossades mot stolarna, och träffade några ungar i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback