Always look on the bright side

Jag drömde att jag stod högst uppe på ett jättestort berg bestående av täcken och kuddar.
I handen hade jag en filmkamera.
Långt där nere på marken gick ett järnvägsspår, och på det spåret gick två män och ett litet barn, som jag filmade.
Jag skulle möta dem efter en stund, på den andra sidan av berget. Men först var jag tvungen att klättra nedför branten, samtidigt som jag filmade.
Täckena och kuddarna låg löst på berget, och jag halkade omkring flera gånger, det var livsfarligt eftersom det var så högt.
Plötsligt stod jag och balanserade och höll på att falla ner, med endast ett löst grepp om ett täcke som inte satt fast ordentligt i berget. Jag tänkte att jag inte skulle titta ner utan istället tänka positivt, så jag började sjunga "always look on the bright side of life" högre och högre. Till slut återfick jag balansen och kunde klättra vidare.
Nu såg jag att männen lagt sig till rätta under några täcken precis vid en sjö vid bergets kant, det såg mysigt ut. Jag halkade på ett täcke och rasade sista biten, rakt in i männen så att vi alla åkte ut i vattnet, men de blev glada att se mej iallafall.

Lite senare drömde jag att jag och några släktingar var i en kyrka
(fast det var utomhus), där de samlade in pengar till något välgörande ändamål. Först hade vi inga pengar, men sen hittade jag en tia på marken och då började alla de andra också hitta pengar, i sina fickor eller någonannanstans. Snart hade vi fyllt hela insamlingsbössan och var riktigt stolta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback