Pizza-barn

Igar natt dromde jag att jag var gravid. Brosten fylldes med mjolk sa att de blev jattestora. For mycket mjolk var tydligen inte bra, och de flesta brukade nagon gang under graviditeten tomma dem.
Sa jag ploppade ut mina brost i en hink. Ut kom inte mjolken, utan brosten sjalva. Tre stycken! De sag ut lite som mozarellaostar och nar man klamde pa dem var de alldeles saftiga av mjolk, men sag lite ackliga ut.
Sa nu hade jag nastan inga brost kvar, inget att oroa sig for sa doktorn, de kommer fyllas pa igen, kanske maste jag gora likadant en gang till.

Nar man foder ett barn gor det jatteont. For att lindra smartan skulle man ata en pizza samtidigt som man foder. Ju mer gronsaker det lag pa pizzan, desto mindre smarta skulle man kanna.
Problemet var att langs varan gata lag det jattemanga fodelse-pizzerior, och ingen var att lita pa. Alla ropade pa mej "kom hit! Vi gor basta pizzan! Ett berg av gronsaker!!!"
Jag gick in i en av butikerna och agaren visade en skraltig pizza med ett par gronsaker glest utspridda.
"Eh, det ser ju inte ut som att det ar sa mycket gronsaker pa den dar pizzan" sa jag.
Men han lovade mej, att nar det var dags att foda skulle han baka en annan pizza med SKITMYCKET gronsaker pa!!
Han ritade tillochmed upp en bild av hur mycket gronsaker jag skulle fa, bara jag valde hans butik.

Jag litade inte pa honom, eller nagon av de andra, och var mycket nervos infor fodseln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback