avrättning

Drömde inatt att det varit nån slags stadskupp i sverige, och landet styrdes nu av ett gäng militärklädda män med vapen.
De var hemskt onda och tvingade alla de trodde motarbetade dem att dömas till avrättning. Däribland var jag och i princip alla jag känner.
Vi fick gå in i en lokal som liknade ett ridstall, eller en cirkusarena. En efter en gick vi fram till mitten av "ridplanen", sen fick man stå där alldeles ensam och med händerna bakbundna.
Vissa hade även ögonbindel.
Några av männen med vapen stod uppe på ett slags podie, mittemot personen som stod ensam, för att avrätta honom/henne genom att skjuta uppifrån. 
De verkade närmast aspackade och egentligen inte ta så seriöst på avrättningarna, det verkade mest som att de ville skrämmas, men inte brydde sej om ifall några dog eller inte. De sköt lite på måfå, de flesta skotten träffade bara i backen.
Några blev skadade och ett par stycken så svårt att de dog.
Jag klarade mej oskadd och alla jag kände verkade klara sej rätt bra också. Men sist kom magnus och oturligt nog blev han skjuten jättemånga gånger.
Det var hemskt för vi stod alla och tittade på genom ett glasfönster.
Vi grät floder och det kändes så verkligt när jag vaknat, det var en intensiv dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback