fyrverkeri, island och zombies

Inatt drömde jag att det var snö ute. Det var dagen efter nyår och vi kom på att vi hade glömt skjuta raketer.
Vi hade placerat upp en lång slinga med raketer på vårt tak.
Det var väldigt halt på taket så vi gav oss ut som bambisar på hal is, fast med knä-djup snö också.
När vi äntligen arbetat oss upp till toppen av taket, såg vi fyrverkerier från gasklockan på andra sidan älven.
Det var fint.
Men vårt skulle bli finare.
Vi halkade ner igen.
Jag var så hungrig, då såg jag att det var några andra på taket. De åt mackor. Jag köpte en av dem. Ostfralla.
Det var gott.
Nu tände vi på fyrverkerierna.
Det sprutade som ett uppochnedvänt vattenfall.
vackert.



Känns som att jag skrivit det här förr men...
En natt drömde jag att helga och anna var i vårt kök
och umgicks med massa läskiga
vuxna svartklädda zombie-liknande män.
Jag blev sur att dom tagit hit dom
men helga berättade glatt att dom varit ute och lekt
(med tomtebloss?)
på taket.
Nu åt dom frukost.
Helga åt bröd med honung på
anna och en av zombiesarna stod vid mitt kylskåp
zombien fattade inte hur det fungerade
(kylskåpet.)
Ingen av dom visste heller hur man bryggde kaffe eller rostade bröd.
Jag var mycket irriterad.

Kommentarer
Postat av: klara

Sommarjobba på Island? Hur går det till? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback