besök i framtiden

Inatt vaknade jag skiträdd, med dunkande hjärta och hyperventilerande andetag. Flera gånger.
Jag hade en återkommande dröm hela natten.
Jag drömde att jag var på ett tåg. Det var en kvinna som jagade mej genom hela tåget. Hon var jättearg och jag trodde att hon skulle slå ihjäl mej om hon fick tag på mej. Jag var skiträdd och sprang framåt i tåget, så fort jag bara kunde. Dörrarna gick inte att öppna och jag letade febrilt efter nödöppnings-knappen men kunde inte hitta den. Sprang och sprang allt vad jag kunde. Hon kom närmare och närmare. När hon precis fick tag på mej vaknade jag.
Ville inte somna om men jag kunde inte hålla mej vaken. jag fick nästan panik när jag märkte att jag började somna igen. Jag kanske aldrig var vaken...?
Nu satt jag på tåget igen, helt lugnt och var inte rädd längre.
En tjejj som jag gick på högstadiet med satt jämte mej och hon frågade om jag inte kom ihåg kvinnan som jagade mej. Rädslan slog mej igen och när jag tittade bakåt i tåget såg jag att hon kom springande igen!
Sådär höll det på.

Sen drömde jag att jag kommit till framtiden. Jag var vuxen men omedveten av vad som hänt under åren som gått, det var som att jag rest till framtiden eller nåt.
Någon gav mej några skyltar. Det var ca 10st och på varje liten skylt stod det ett ord eller en mening. Det var saker som hänt mej i mitt liv. Mest bara jobbiga saker.
Många saker kände jag igen, som faktiskt hänt. Men på några skyltar stod det saker som jag inte visste om.
Jag tänkte att jag var tvungen att komma ihåg det här när jag vaknade, att det var viktigt. Jag försökte memorera vad det stod på alla de skyltar jag inte kände till men kommer bara ihåg några få.
På en stod det att jag blivit misshandlad av min pojkvän, och på en annan stod det att jag hade haft ett svårt liv.

Låter jobbigt hoppas inte att det var en sanndröm...

image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback