anna she´s pretty she´s alive and she´s my friend

Nu har jag varit borta i en och en halv vecka.
Det har varit varmt och soligt och jag har drömt mycket men inte skrivit ner något.
En natt drömde jag att jag och mina vänner var i ett hus.
I vardagsrummet fanns en såndär trappa som alla hus alltid hade när jag var liten. (förmodligen fortfarande)
Gjord av trä och hål mellan varje trappsteg så man kan ligga och kika på eventuella personer som är nedanför.
Iaf så minns jag inte så mycket av omständigheterna men plötsligt vänder sej anna mot mej och säger något om att det är för det bästa, vi tittar på varandra i en kort stund av förståelse. Sedan vänder hon sej om, ett vapen blänker till i hennes högra hand. Hon går in under trappan och ett högt PANG ekar mellan väggarna. Hon har skjutit sej i huvudet.
Jag smsade henne på dagen sen, för att försäkra mej om att hon var ok. Inte för att jag någonsin har drömt sanndrömmar men ändå. Hon har ju drömt att jag har dött också, så nu har vi något gemensamt. Det ska ju tydligen betyda förändring hos den personen som dör, men jag tycker att anna och jag är desamma.

En annan natt drömde jag att jag paddlade Kajak i en vild fors. Väldigt vild. Fick hoppa över massa hinder som bara tycktes vara gjorda av forsande vatten. Jag kände mej väldigt liten och skör. Har hört att vatten symboliserar ens inre, alltså en stilla flod kan sybolisera ett lugnt inre etc. Så det stämmer nog ganska bra med mitt inre för tillfället.

Inatt drömde jag att jag, helga o pontus var i en sal och lyssnade på poesi. Det var helt otroligt vackert och jag blev presenterad för någon kille vars ögon sa mig mer än jag kunnat tro var möjligt. Vi presenterade oss sen sa han du kan lita på mej. Vi tog varandras hand det kändes så rätt och puss på kinden utan tvekan och jag kunde inte andas mer. Jag vaknade med andnöd men enbart glada känslor tryckte luften ur mej. Borta var ångest och elakhet.
Tydligen symboliserar andra personer i ens drömmar egentligen olika sidor av sej själv. Hoppas det betyder att jag kan börja lita lite mer på mej själv. Vi var ju faktiskt lite lika utseendemsässigt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback