varför drömmer jag sa ofta om pauliström?

Igar drömde jag att jag hade köpt en vit skapbil.
Den körde jag runt i medans det öste ner regn. Smaland var översvammningsdrabbat.
Folk varnade mej för att det kunde vara farligt att köra men jag lyssnade inte.
Jag bestamde mej för att köra till pauliström, och att ta den nya vagen som gick genom en lang tunnel.
Nar jag var nastan anda framme akte jag plötsligt ut i massa vatten.
Det blev flera meter djupt direkt och rutorna gick sönder i min alskade skapbil...
Jag lyckades ta mej ut och simma till land.
Jag var mycket irriterad pa att skapbilen hamnat i vattnet.
Pa land stod en man som sa att jag skulle akta sa att inte bilen flöt ut över jarnvagssparet, eftersom taget maste kunna köra dar ibland. Tydligen brukade dom sta med pinnar och fösa bort saker hela dagarna...
Jag blev bara annu mer irriterad. vem trodde han att han var? Komma har och saga till mej vad jag skulle göra. Förresten kunde val inte taget aka sa ofta, och om han anda stod dar med sin pinne sa kunde han val peta bort skapbilen sjalv da.
Jag hade anda tankt fiska upp den sa snart som möjligt, för da kanske den skulle ga att radda, min alskade skapbil. Jag skulle bara ringa pappa först sa att han kunde hjalpa mej. Men det var ont om tid för jag skulle börja jobba snart. Jag reste mej upp och gick langs jarnvagssparet uppför en liten kulle. Dar stod ett litet gang (typ tva eller tre bara) turister och tog kort pa en staty. Statyn förestallde en soldat som gjorde givakt.
Mannen med pinnen berattade att en gang nar det var krig hade en ensam soldat gatt vilse och hamnat i pauliström, dar hade han gjort givakt mot taget.
Detta var tydligen en stor handelse i paulistrom, dar det vanligtvis inte hander sa mycket...sa de hade gjort en staty av honom.
Jag blev bara annu mer irriterad av detta och skyndade vidare samtidigt som jag tittade pa klockan. En ny vag av irritation sköljde över mej nar jag upptackte att jag sett fel pa tiden och egentligen hade börjat jobba redan.
Naval, jobbet lag i narheten och jag kunde ringa pappa darifran.
Jag skyndade mej dit och skulle stampla in mej i datorn som jag brukar. Da var tydligen datorn avstangd och man behövde inte stampla in sej langre. Istallet satt dar en stor skylt dar man kunde skriva upp jobbiga handelser som hant under ens skift, sa att alla kunde se. Klockan 04:07 den natten hade det tydligen varit inne ett gang med "extremely annoying kids" varit och handlat. Det stod inget sarskilt om vad de hade gjort, bara att de varit "extremely annoying"...
Jag hittade en telefon och ringde till pappa som tog jattelang tid pa sej att svara. Under tiden borjade jag jobba medans jag höll örat mot luren, detta gillade inte min chef men jag var sa arg vid det har laget att jag inte brydde mej.
Nar pappa val svarade skallde jag ut honom och sa att nu skulle det förmodligen inte ga att radda min stackars skapbil langre.


Kommentarer
Postat av: Niclas Davidsson

Hej, vem är du och vad vet du om pauliström?

2007-12-07 @ 22:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback