höns och kycklingar

Det här drömde jag the other night:

Min storebror David, och hans fru Erica, hade köpt 7-8 hönor. Men eftersom de bor i lägenhet och inte har någon trädgård eller möjlighet att ha höns, hade de tagit med dem hem till mama och papa.
David och Erica höll på och grävde och byggde om i trädgården, flyttade på buskar och träd, och förstörde gräsmattan. Mamma och pappa var inte alls glada. Jag tittade ut genom köksfönstret och såg på hönorna. De var jätteaggressiva och slogs hela tiden, slet varandras fjädrar. Man kunde se på ansiktsuttrycken att de var super-arga.
Lite senare...
Vi hade allihopa åkt upp till sommarstugan. Skulle bada och jag hade bikini på mej. Låg på bryggan och njöt som mest när två killar började glo på mej. De sa att de tyckte jag var snygg och alla började prata om det. Jag kände mig verkligen illa till mods, och trakasserad.
Jag drog mig undan längs strandkanten och hittade en liten stelfrusen kyckling, som nästan var blå av köld. Ingen annan brydde sig om den. Jag tog den i famnen och värmde den. Den blev gulare och gulare ju varmare den blev. Men den hade läskigt människoliknande drag. Särskilt huvudet.
För att ytterligare undkomma allas prat och blickar började jag gå iväg längs grusvägen i skogen. Då jag hörde bilar närma sig, slängde jag mej in under en gran och gömde mej. Bilarna åkte förbi utan att ta någon notis om mej men sen kom en liten kille från Kvillsfors på en cykel. Han stannade och tittade rakt på mej, suckade högt och sa att jag var löjlig och att jag syntes jätteväl, alla visste att jag låg där.



Nähä nu är det lördagkväll och vi är glamorösa samtidigt som vi spelar Wii

Kommentarer
Postat av: Julia

Ey, du är utmanad, kolla in min blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback