Gråter du lilla vän?

En natt drömde jag att jag var hemma hos farmor och farfar.
Det var massa folk där men jag var utanför huset.
Det var höst, blåsigt och massa löv.
En liten flicka var också där hon hade fått gå ut före sina föräldrar.
Jag visste att hon hette emma.
Hon grät jättemycket.
Skrek och grät som bara ett barn kan.
Jag försökte prata med henne...
hej lilla vän du heter emma va? hej emma. varför är du lessen?
men då skrek hon ännu mer och sprang och gömde sej bakom en slags gardin som hängde på husväggen.
lite senare hade emma och en annan liten tjej sprungit iväg i skogen.
ingen kunde hitta dem.
jag hjälpte till att leta.
jag hörde något, det kom från en liten grott-liknande håla under massa stenar och betong.
dom hade krypit in där och kunde inte ta sej ut.
jag fick offra mej för att försöka hämta dom.
det kom nån slags sugande vind och allt gick jättefort, den här biten av drömmen minns jag inte riktigt.
men det slutade med att lilla emma och hennes mamma låg i varsin vit soptunneliknande tunna. (det var sopor i också, gamla matrester mest) från varje tunna gick en lång slang (ungefär som en dammsugsslang) ner i hålet där emma och kompisen varit.
vi fick panik och gjorde allt för att få ut emma och hennes mamma ur tunnorna i tid.
men det var försent.
Lilla Emma klarade sej men mamman sögs bort...


Ännu en dröm blev tydd av mogonpasset i P3, det var den om norrköping och varmkorv.
Här är länken
:
http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/amnessida.asp?programID=2024&Nyheter=&grupp=3722&artikel=1186637

klicka på varmkorv.
(eller apor för den första...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback