Äta mobiler?

Kom på att jag glömt skriva ner drömmen om mobilen...weeell here it is:

Det var i Brighton. Jag och ett gäng vänner var ute och promenerade på någon gata. Jag var skithungrig. Kände mej helt svag och kom ifrån mina vänner, eller snarare dom kom ifrån mej för jag orkade inte gå så snabbt.
Jag kände hur kraften att gå sakta började lämna mej och fick lite smått panik, jag måste hitta något att äta nu!!
Hittade en restaurang där jag genast beställde mat, och satte mej ned på uteserveringen. Ville inte att de andra skulle oroa mej så jag hade tagit upp mobilen och tänkte ringa eller txta var jag höll hus.
Men nu var jag så svag av hunger att jag knappt orkade lyfta upp handen från bordet.
var höll maten hus?!
Jag kollade mej omkring och såg att de hade mycket att göra idag, det skulle säkert dröja med min mat...
Nu kände jag hur livet började lämna mej, jag tittade mej runt i panik efter något att äta, det fanns inget!!
Då upptäckte jag mobilen i min hand, förde den till munnen och tog en rejäl tugga.
Det smakade precis så som man kan tänka sej att en gammal vanlig Nokia skulle smaka.
Det var svårt att tugga plasten och smakade lite fränt av de tekniska delarna. När jag svalde rev det i halsen som om jag svalde stora bitar knäckebröd.
Genast när tuggan tagit sig ner mot magen kände jag livet återvända. Jag drog nöjt ett djupt andetag och visste att nu skulle jag klara mig tills maten kom in.
aah... Den kom och jag åt mig mätt.
Nu när jag åter var vid mina sinnens fulla bruk kom jag på att jag inte hört av mig till mina vänner, stackarna som dom måste oroa sig, hoppas inte de gick omkring och letade.
Restaurangen jag satt på var liksom nedanför gatan, svår att upptäcka om man inte visste att den låg där.
Jag tog upp mobilen för att undersöka skadan. Det såg ut som när man tagit första bettet i en macka ungefär. Tandmärken syntes tydligt där den saknade biten skulle suttit fast.
En del av displayen saknades, och siffran 3.
Det var mest faktumet att trean saknades som gjorde mej upprörd.
Jag satte igång mobilen och den funkade som vanligt, men jag kunde inte ringa något nr med 3 i, och inte smsa något med D, E eller F i.
Det kändes jobbigt eftersom nästan alla mobilnr börjar med 073 och det är 3ór i mina föräldrars riktnr.


När jag vaknade var jag jättehungrig och hade dreglat en stor pöl över kudden.
sexigt.

image24

Kommentarer
Postat av: Sabina

linnea det är ju jag! :O
saknar dig PUSS

2007-05-17 @ 00:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback