a piece of cake

Jag drömde inatt att min kompis Jennie hade gift sej.
Jag glömde hela tiden säga grattis fast jag visste om det sen innan. 
Jennie bodde granne med mej.
Mitt hus var min mormor och morfars gamla hus (som för tillfället står tomt). Hade katt, och ett jättestort rum. Mina vänner var där och hälsade på. Vi undersökte rummet lite. Det fanns en garderob, vi gick in i den och det visade sej vara ett ännu större rum!! Fyllt av massa gamla möbler och grejjer. Ett set med bord och stolar var jättestort, det kändes som att man var en mini-människa, eller som på astrid lindgrens värld.
image27

Senare var jag på en bar.
Det var massa folk runtom baren och i kön så kunde inte komma fram. Jag försökte lite men blev bort-knuffad.
Tillslut gick jag och satte mej vid sidan och väntade ihop med några andra som också gett upp.
Det var bara en stackars ensam tjejj som jobbade, men hon var väldigt duktig. Helt plötsligt försvann hon genom nån bakdörr och nu var det helt tomt. Jag gick fram och tittade in bakom baren och såg att de höll på att baka en kaka. Den verkade jättegod.
Massa choklad.
Tjejjen kom tillbaks ut, i sällskap av en man, det verkade vara han som ägde stället. Han behandlade henne lite nedlåtande, särskilt när det kom till kakan. Hon verkade ha bra ideér och vilja hjälpa till. Men nej, den var viktig, alltså var det han som skulle baka den! Om hon nu tvunget kände för att baka kunde hon ju få göra en egen liten kaka vid sidan av.
Hon gick iväg och gjorde det, när hon kom tillbaks var mannen försvunnen. Hennes kaka såg jättegod ut och vi uppmuntrade henne att blanda ihop de båda kakorna så det skulle bli världens godaste kaka!! Tillslut gjorde hon det också, det var perfekt eftersom den andra kakan var bakad med ett slags hål i mitten så det gick jättebra att "skyffla" ner hennes kaka som fyllning i den andra.
Det var en salig blandning av ingredienser men bara sådant som jag gillar.
Choklad, vattenmelon, jordnötter, you name it.

Det verkade så bra och jag kunde knappt bärga mej, jag ville smaka!!
Alla som förut stått och hängt över baren och väntat på sin tur radade nu upp sej i en kö för att ta en bit.
Hon som hade gjort den fick naturligtvis ta först. Men det tog sån tiiiid, kunde hon inte bara börja.
Jag kände av nån anledning att det inte var mycket tid kvar och jag ville verkligen smaka så jag försökte skynda på henne! Kom igen, börja ät!
I samma ögonblick som hon äntligen började skära upp en bit, vaknade jag med ett ryck!




Sedan satte jag på radion och fick höra en annan av mina drömmar bli tydd. Det är lustigt. Undrar om dom vet att det är samma person. När de lägger upp den ger jag en länk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback