katt som pratar

Jag drömde att jag och några kompisar satt och tittade på en katt.
Katten var grå, den tittade på oss och mjauade. En familj hade haft hand om katten och lärt den prata lite människospråk (svenska). Den kunde väldigt lite, kanske 10 ord bara.
Nu skulle vi se om vi kunde lära den lite mer.
Vi tänkte lära den meningar den kan använda i vardagslivet, precis som när man köpt en turistordlista i ett språk man inte kan, när det står vissa meningar som kan vara bra att kunna (restaurang, hotell o sånt nivet).
"JAG-SKA-GÅ-TILL-BANKEN",
sa vi övertydligt till katten.
Katten (mjauande och med "katt-röst"):
"Mjag ska mjau gå till mjau banken"
"Mjau, Banken, mjau???" sa den frågande.
"banken, banken mjau banken?"
Vi insåg att den inte förstod vad banken betydde.
Den fortsatte mjaua och säga banken som ett mantra.
Vi försökte febrilt förklara vad bank var för något, men det är inte lätt att förklara till någon som bara kan 10 ord...
Vi försökte använda kroppsspråk och allt  möjligt men det gick bara inte.
Hela tiden mjauade katten fram "banken?" och vi blev väldigt furstrerade.

Under hela drömmen hade jag ett litet grönt kryp som kröp på min arm, såg ut som en pytteliten spindel. Det kittlades och var irriterande men hur jag än kliade och svepte den av armen så kom den hela tiden tillbaka.
När jag vaknade var jag osäker på om jag verkligen haft ett kryp på armen eller ej. Men jag var säker på att jag inte pratat med en katt.

image37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback